Wywiad z właścicielem sklepu internetowego MyBazaar, który swoją pasję przekształca w biznes.

W jaki sposób można zdobyć zaangażowanych odbiorców i wygenerować duży ruch na e-sklepie?

Zaangażowanie odbiorców można zdobyć dzięki publikowaniu na stronie sklepu internetowego ciekawych i użytecznych  treści. Artykuły, wpisy doskonale pozycjonują się w wyszukiwarkach i są idealnym narzędziem do zwiększenia ruchu w e-sklepie. Należy jednak pamiętać , aby opisy produktów, kategorii były unikatowe, nie były zapożyczone z innych stron internetowych, ponieważ w żaden sposób nie przyczynią się do pozycjonowania. Dobrą metodą na skupieniu uwagi i zainteresowania, tych którzy już odwiedzili nasz sklep jest także organizowanie konkursów z nagrodami (nagrodą może być kupon rabatowy bądź produkt z naszej oferty). Aby stworzyć większy ruch na naszym sklepie internetowym oraz zdobyć zaangażowanych klientów można prowadzić bloga związanego z naszą działalnością. Na blogu możemy pokazać pasję do sprzedawanych przez nas przedmiotów, opisywać nowe produkty, kolekcje,  inspirować czytelników.

 

Czy publikacja ciekawej treści udostępnionej online może być skutecznym sposobem na pozyskanie potencjalnych klientów?

Wysokiej  jakości  treści, dopasowane do potrzeb i zainteresowań odbiorców zdecydowanie przyciągają uwagę potencjalnych nabywców,  mobilizują ich do  zapoznania  się z ofertą produktową firmy, a także zachęcają do podjęcia decyzji zakupowych. Marka poprzez dobrą treść zachęca do swoich produktów w sposób przyjazny,  buduje długotrwałe relacje z potencjalnymi klientami, zwiększa ich zaufanie. Dużym powodzeniem cieszą się treści wartościowe i użyteczne, dzięki którym użytkownicy znajdą odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

 

Jakie kanały dystrybucji oprócz  strony internetowej sklepu wykorzystywane są do promocji produktów?

Do promocji naszych produktów stosujemy działania w mediach społecznościowych, jak prowadzenie fanpage na Facebooku oraz korzystanie z platformy Google+. Są to doskonałe miejsca na budowanie społeczności wokół marki, komunikację z grupą obecnych i przyszłym klientów i podtrzymywanie zainteresowania naszymi towarami. Dodatkowo, aby zwiększyć zasięg naszej oferty wystawiamy aukcje na Allegro i OLX. Nie trzeba wystawiać wszystkich produktów – wystarczy wybrać te najpopularniejsze, które będą służyć do rekomendacji pozostałych artykułów. Ważnym elementem promocji są również linki sponsorowane w Google Adwords, kampanie produktowe i kampanie w wyszukiwarce na słowa kluczowe powiązane z produktami, które znajdują się  w ofercie MyBazaar.

 

Dlaczego właśnie taki asortyment w e-sklepie?

Zaczęliśmy od sprzedaży damskich torebek, które są nieodłącznym przyjacielem każdej kobiety. Torebka jest bardzo ważnym elementem stroju i nie kończy się na zakupie jednej sztuki, choć trzeba przyznać, że konkurencja jest spora. Posiadamy głównie torebki renomowanej marki Monnari, jak również damskie i męskie portfele.

W drugiej kolejności asortyment sklepu MyBazaar został poszerzony o własnoręcznie wykonywane wyroby z drewna, jak łóżeczka dla lalek czy donice ogrodowe. Z pasji do majsterkowania zrodził się pomysł na rękodzieło. Nasza oferta wyrobów z drewna jest unikatowa, robiona w niewielkich partiach, ale za to z niezwykłą starannością i precyzją. Należy dodać, że pierwsza zabawka – kołyska – powstała z myślą o mojej wnuczce, w przydomowym warsztacie.

 

 

Do kogo skierowana jest Wasza oferta?

Nasza oferta skierowana jest do wszystkich, którzy kochają firmową, skórzaną galanterię oraz lubią bawić się modą i dodatkami. Naszymi klientami są osoby, które poszukują ciekawych wzorów, fasonów i kolorów. Pod kątem wyrobów z drewna naszą grupę docelową stanowią osoby znudzone masowymi towarami, które można dostać w każdym z sieciowych sklepów. Nasi odbiorcy szukają produktów wyjątkowych i unikatowych, którymi można cieszyć się latami, dzięki solidnemu wykonaniu i użyciu materiałów wysokiej jakości.

 

www.mybazaar.pl